Presentation

Main Article Content

Patricia Martí­nez Barrios https://orcid.org/0000-0002-5916-171X

Keywords

education, digital revolution, humanism

Abstract

The digital revolution is changing the way we live, work and relate to each other. The speed of change and abrupt transitions that the fourth industrial revolution is generating with the massification of access to new technologies and communications, the internet and cloud computing, artificial intelligence, digital automation, the "Big Data", among others, all of which is leading to the disappearance of frontiers between the biological and the physical, man and machine, are demanding changes throughout the education system, given the high intellectual complexity, new skills, openness to change and flexibility required

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract 45 | PDF (Español (España)) Downloads 27

References

Ahumada, V. & Del Pozo, F. (2019). Situación socioeducativa de la infancia residente en centros penitenciarios de Colombia. Educación y Humanismo, 21(37), 173-193. DOI: https://doi.org/10.17081/eduhum.21.37.3117

Ávila, Y. & Veytia, M. (2019). Los procesos de enseñanza y aprendizaje de la danza: una mirada en atención a la diversidad estudiantil. Educación y Humanismo, 21(37), 67-85. DOI: https://doi.org/10.17081/eduhum.21.37.3410

Cervantes-Barraza, J., Valbuena, S. & Paternina, Y. (2019). Argumentos de estudiantes de primaria en el contexto del álgebra temprana. Educación y Humanismo, 21(37), 120-138. DOI: https://doi.org/10.17081/eduhum.21.37.3459

Fernández, A. (2019).Educación: competencias, emociones y humor, perspectivas y estudios. Educación y Humanismo, 21(37), 51-66. DOI: https://doi.org/10.17081/eduhum.21.37.3365

Fierro, C., Díaz-Azuara, S. & Tobón, S. (2019).Estudio del eustrés académico desde el enfoque socioformativo mediante la cartografía conceptual. Educación y Humanismo, 21(37), 8-27.DOI: https://doi.org/10.17081/eduhum.21.37.3123

Martínez, J., Burbano, M. & Burbano, E. (2019). Obstáculos y perspectivas al emplear tecnologías de información para enseñar contabilidad. Educación y Humanismo, 21(37), 104-119. DOI: https://doi.org/10.17081/eduhum.21.37.3461

Monge, P., Laborín., J. & Siqueiros, J. (2019). Modelo analítico para el acompañamiento de docentes noveles en México. Educación y Humanismo, 21(37), 28-50. DOI: https://doi.org/10.17081/eduhum.21.37.3376

Requejo-Fraile, M. (2019). Resiliencia en fases de posconflicto: una revisión teórica de sus métodos de implementación desde las aulas. Educación y Humanismo, 21(37), 139-157. DOI: https://doi.org/10.17081/eduhum.21.37.3474

Serrano, M., Pérez, D., Jaimes, A., Estupiñán, J. & Torres, J. (2019). Condiciones de cumplimiento de accesibilidad incluyente: realidad encontrada en Santiago de Cali. Educación y Humanismo, 21(37), 86-103. DOI: https://doi.org/10.17081/eduhum.21.37.3444

Trueba, S. (2019). Mentores y nivel de compromiso de docentes memorables de los Profesorados de Educación Física. Educación y Humanismo, 21(37), 158-172. DOI: https://doi.org/10.17081/eduhum.21.37.3052