Management of pedagogical practices in university education
Palabras clave:
education, pedagogy, universities, higher educationResumen
Science, Technology and Innovation are the main foundations of Sustainable Development in any type of society. The accelerated growth of these elements has led to a re-directioning and adaptability of the country´s policies towards the new global changes. The present educational outlook demands that education, not only should not be excluded, but it should be recognized as one of the primary elements to be taken into account for Sustainable Development. Likewise, each country is changing its educational policies in order to strengthen the competences and abilities of its population.
Citas
Annherys, P. Jaiham, H. & García, J. (2015). Toma de decisiones: reto para crear ventajas competitivas en las distribuidoras de alimentos gourmet. Desarrollo Gerencial, 7(2), 100-118. DOI: https://doi.org/10.17081/dege.7.2.1183
Orostegui, M., Lastre, G. & Gaviria, G. (2015). La ética del profesor religada a la formación en valores del estudiante. Mirada teórica. Revista Educación y Humanismo, 17(29), 272-285. DOI: http://dx.doi.org/10.17081/eduhum.17.29.1257
Portillo, I. & Buitrago, R. (2015). Liderazgo cuántico como estrategia gerencial innovadora en organizaciones del sector privado en Hispanoamérica. Desarrollo Gerencial, 7(2), 63-80. DOI: https://doi.org/10.17081/dege.7.2.1181
Saker, J. (2014). Práctica pedagógica investigativa en las Escuelas Normales Superiores: contexto y pertinencia de la calidad educativa. Revista Educación y Humanismo, 16(26), 83-103.
Torres-Salazar, P. & Melamed-Varela, E. (2016). Uso de T-PACK como estrategia de transferencia de conocimiento en las universidades. En: Docencia, Ciencia y Tecnología. Un enfoque desde el saber y el hacer. (pp. 194-216). Cabimas, Venezuela: Fondo Editorial UNERMB.