Management of teachers’ education in the area of Administration facing the competitive and technological challenges of the XXI century

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.17081/dege.10.2.3285

Palabras clave:

Training, Teacher, Competitiveness, Innovation, Educational policies

Resumen

Corruption, financial disequilibrium, unemployment, inflation, among other factors, have been the cause of the general crisis in today’s society, they have produced a time lag for the economic, educational and social development of Latin American countries. Colombia is not the exception to this set of problems, on the contrary, it is a country that today has been hit by economic and financial difficulties, corruptive acts at a national governmental level, drug trafficking, and a series of conflicts that have brought instability to the productive system of the country, therefore affecting growth in as much as competitiveness, innovation and technology.

Facing these problems from the national government point of view, it is necessary to shape some educative policies at a higher educational level. The Higher Educational Institutions, including technical and technological must make reforms to their institutional structures, adapting them to market demands. That is why, inside general parameters, the education of teachers must be included as a main cross sectional axis for student’s learning.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Citas

Aguilera, E. L. Colin, S. M. & Hernández, C. O. (2013). La influencia de las tecnologías de la información en los procesos productivos para una mayor competitividad de la pyme de aguas calientes: Un estudio empírico. Desarrollo Gerencial, 5(1), 40-68.

Esquivia-Salgado, L. (2013). La asociatividad como estrategia para mejorar la competitividad de las microempresas productoras de calzado del municipio de Sincelejo. Desarrollo Gerencial, 5(2), 160-190.

Fábregas, C. (2013). Identificación de factores no monetarios asociados a las pymes del sector confecciones que afectan su ingreso a mercados internacionales. Desarrollo Gerencial, 5(2), 127-159.


Gómez, A. & Martínez, O. (2014). La gestión del conocimiento como herramienta para la innovación y el cambio incremental en las organizaciones. Desarrollo Gerencial, 6(2), 153-179. DOI: https://doi.org/10.17081/dege.6.2.471

Lara, M. (2017). El derecho a la educación en la medición de pobreza: un análisis complejo. Revista Educación y Humanismo, 19(33), 386-397. DOI: http://dx.doi.org/10.17081/eduhum.19.33.2651

Ibagón, N. (2015). La educación, un derecho que cuesta: dimensión fiscal y su relación con la política educativa en América Latina. Revista Educación y Humanismo, 17(28), 29-37. DOI: http://dx.doi.org/10.17081/eduhum.17.28.1164

Moreno-Meza, R. & Espíritu-Olmos, R. (2014). El empowerment, el liderazgo y la innovación en empresas de servicios, como una ventaja competitiva de las medianas empresas del municipio de Tecomán, Colima, México. Desarrollo Gerencial, 6(2), 72-97. DOI: https://doi.org/10.17081/dege.6.2.468

Peñaloza, G. (2015). Una mirada desde la Didáctica de las Ciencias al concepto de visión del mundo. Revista Educación y Humanismo, 17(29), 308-320. DOI: http://dx.doi.org/10.17081/eduhum.17.29.1259

Portillo, I. & Buitrago, R. (2015). Liderazgo cuántico como estrategia gerencial innovadora en organizaciones del sector privado en Hispanoamérica. Desarrollo Gerencial, 7(2), 63- 80. DOI: https://doi.org/10.17081/dege.7.2.1181

Rodríguez, M. (2017). Currículum, educación y cultura en la formación docente del siglo XXI desde la complejidad. Revista Educación y Humanismo, 19(33), 425-440. DOI: http://dx.doi.org/10.17081/eduhum.19.33.2654

Ruedas, M. (2016). Aportes axiológicos de experiencias didácticas complejizantes en la formación de docentes. Educación y Humanismo, 18(30), 28-41. DOI: http://dx.doi.org/10.17081/eduhum.18.30.1312

Sanz, D., Crissien, T., García, J. & Patiño, M. (2017). Marketing educativo como estrategia de negocios en universidades privadas. Desarrollo Gerencial, 9(1), 160-175. DOI: https://doi.org/10.17081/dege.9.1.2731

Silvera, L. (2016). La evaluación y su incidencia en la deserción escolar: ¿Falla de un sistema, de las instituciones educativas, del docente o del estudiante? Revista Educación y Humanismo, 18(31), 313-325. DOI: http://dx.doi.org/10.17081/eduhum.18.31.1381

Vanoni-Martínez, G. & Pérez, M. (2015). Protocolos: un instrumento para mediar conflictos en empresas familiares. Desarrollo Gerencial, 7(2), 81-99. DOI: https://doi.org/10.17081/dege.7.2.1182

Archivos adicionales

Publicado

2018-12-05

Cómo citar

Muñoz-Reyes, Y., & Almendrales, W. (2018). Management of teachers’ education in the area of Administration facing the competitive and technological challenges of the XXI century. Desarrollo Gerencial, 10(2), 5–8. https://doi.org/10.17081/dege.10.2.3285