Elaboración de un plan de marketing que permita aumentar la demanda de estudiantes aspirantes al programa administración de empresas en la universidad Simón Bolívar del distrito de Barranquilla
Main Article Content
Keywords
Marketing Education, Marketing Plan, Marketing Strategies
Abstract
The purpose of this research project is to design a Marketing Plan for the Faculty of Business Administration from the University Simón Bolívar, this is the first research design, setting out the approach to the problem, objectives, scope and expected results. Is made from a literature review on the theoretical framework of reference or Marketing Plan. Subsequently is suggested the procedure for preparing such a plan and explains the parts that includes it. Finally, it provides an action plan to make it work with the required effectiveness. It reached conclusions and recommendation that shows the importance of this project grade.
Downloads
References
KOTLER, Philip. (2001)Marketing. México: Editorial Prentice Hall. 8va Edición.
MENDEZ, Carlos Eduardo.(2001) Metodología Diseño y Desarrollo del proceso de Investigación, Ed. Mc Graw Hill. 3ra. Edición.
BERNAL, Cesar Augusto. Metodología de la Investigación para Administración y economía. Editorial Pearson.
KOONTZ, Harold. Administración. México: Editorial Mc Graw Hill. Novena Edición.
Información suministrada por el Departamento de Estadística de la Universidad Simón Bolívar. Facultad de Administración de Empresas.