Evaluation of Centrally Oriented Measures of Education by Project
Evaluación de la enseñanza por proyectos de las medidas de tendencia central
Contenido principal de artículos
Resumen
Objective: this investigation aimed to assess the impact of applying project-based pedagogy to the topic of central trend measures and statistical graphs. Method: the study’s participants comprised ninth-grade students of the Technical Educational Institution Francisco José de Caldas and were divided into two groups: experimental and control. The quasi-experimental design of the study involved three stages: diagnostic groundwork, a six-phase action plan construction, and transformation. Pre- and post- tests were conducted to measure research outcomes. Results: students assigned to the experimental group evinced an improvement in the comprehension of the addressed topics and a significant increase was observed in their communication and problem-solving skills. Discussion and Conclusions: the application of the pedagogic strategy of problem-based learning to measures of central tendency and statistical graphics encouraged students placed in the experimental group to discover statistical answers that would assist them in their daily personal and environmental requirements. It also ameliorated their conceptual comprehension and interpretation, improved their communication abilities and problem-solving skills, strengthened teamwork, and increased their sense of responsibility in comparison to the traditionally taught class.
Descargas
Detalles de artículo
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.