Open access web technology for mathematics learning in higher education
Contenido principal de artículos
Resumen
Problems with mathematics learning, “math anxiety” or “statistics anxiety” among university students can be avoided by using teaching strategies and technological tools. Besides personal suffering, low achievement in mathematics reduces terminal efficiency and decreases enrollment in careers related to science, technology and mathematics. This paper has two main goals: 1) to offer an organized inventory of open access web resources for math learning in higher education, and 2) to explore to what extent these resources are currently known and used by students and teachers. The first goal was accomplished by running a search in Google and then classifying resources. For the second, we conducted a survey among a sample of students (n=487) and teachers (n=60) from mathematics and engineering within the largest public university in Mexico. We categorized 15 high-quality web resources. Most of them are interactive simulations and computer algebra systems.
Descargas
Detalles de artículo
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.